Wednesday, 28 May 2014

Background #3 (Line)


http://4.bp.blogspot.com/-korPtRVnGsQ/UjJYG2RWFPI/AAAAAAAAAHo/kBUgv3oU_Qg/s1600/background1.png


http://2.bp.blogspot.com/-V9DESAFpp20/UjJYND71KtI/AAAAAAAAAII/PeSUxc9eu1A/s1600/background2.png


http://4.bp.blogspot.com/-lX73gLPXrAM/UjJYPLLJG8I/AAAAAAAAAIQ/YGCsDzaM9R8/s1600/background3.png


http://2.bp.blogspot.com/-V2GDp9uErlQ/UjJYQEWO3OI/AAAAAAAAAIg/kcm48jpxGMc/s1600/background4.png


http://1.bp.blogspot.com/-q-3-kofMX9k/UjJYP26Zu2I/AAAAAAAAAIc/sn55rtMl8ls/s1600/background5.png


http://2.bp.blogspot.com/-XzF8xgu2E_s/UjJYSYJiDoI/AAAAAAAAAIo/uXqVPVwW_SY/s1600/background6.png


http://1.bp.blogspot.com/-4X8L0U86wic/UjJYSycdg2I/AAAAAAAAAIw/OVIobCkAHi8/s1600/background7.png


http://1.bp.blogspot.com/-1hzl2kSrkAI/UjJYTQ0iG6I/AAAAAAAAAI4/CJZb5wOkmbE/s1600/background8.png


http://2.bp.blogspot.com/-UUxOT66id1I/UjJYUFGaSGI/AAAAAAAAAJA/NC8D0HNi2UY/s1600/background9.png


http://3.bp.blogspot.com/-IFQICqbIxio/UjJYGfod8KI/AAAAAAAAAHY/EckzFLZr6go/s1600/background10.png


http://3.bp.blogspot.com/-qEzvmOiW6gk/UjJYGzunskI/AAAAAAAAAHk/pRIvVxMYRmI/s1600/background11.png


http://3.bp.blogspot.com/-8rPs_tXf5W0/UjJYJtTkDDI/AAAAAAAAAHw/l2jRkPsShEc/s1600/background12.png


http://3.bp.blogspot.com/-xv7MB4bqKNE/UjJYKa8WXdI/AAAAAAAAAIA/faFGyngp3YE/s1600/background13.png


http://4.bp.blogspot.com/-cVrbSR8NgmQ/UjJYKRtoiWI/AAAAAAAAAH8/9elfMNsOGeI/s1600/background14.png
















Background #1 (Batu Bata)



http://4.bp.blogspot.com/-hEkSwhGBIAA/U4Xw3KJEjgI/AAAAAAAAAMs/gnVLW20kKWY/s1600/pink.png


http://3.bp.blogspot.com/-OuVjorZ586Y/U4Xw2n5tM8I/AAAAAAAAAMg/PGG0l17W2oU/s1600/oren.png


http://3.bp.blogspot.com/-qrO3JZvwu4M/U4Xw3Uu9EeI/AAAAAAAAAM8/bA_eVDze3i0/s1600/purple+cerah.png


http://3.bp.blogspot.com/-MlPL7GevckI/U4XxE0DzlOI/AAAAAAAAANU/oQzYlEoTz4Q/s1600/biru.png


http://1.bp.blogspot.com/-gQvHx8rMMgg/U4Xw4FBVlyI/AAAAAAAAANA/zSODQiAGbZ8/s1600/purple.png


http://3.bp.blogspot.com/-ucpJwqyxUA0/U4Xw2XHZwTI/AAAAAAAAAMc/JuAODC6Oapw/s1600/kuning.png


http://4.bp.blogspot.com/-VtS98a4s4QM/U4Xw3r0PzBI/AAAAAAAAAM0/59CXi6ThQH8/s1600/purple+muda.png


http://3.bp.blogspot.com/-prriPsCYjwU/U4Xw2VzRYKI/AAAAAAAAAMk/qjBa8nEyWTs/s1600/hijau.png














Monday, 26 May 2014

Tukar Background (Blogskin)

Assalamualaikum…Memandangkan ada yang tanya saya macam mana nak tukar background for blogskin? So, saya akan tunjukkan caranya...Jom Ikut stepnya...

1. Dashboard > Template
2. Tekan Ctrl +f serentak dan cari code body {

background: url(URL BACKGROUND);
3. So, bagi yang dah ada tu, korg just gantikan URL BACKGROUND yang lama tu dengan yang baru
4. Preview & save..











Cara Download Blogskin


Pagi ini saya nak buat tutorial macam mana nak download Blogskin…??

Bagi  siapa yang tak tau lagi ikut step kat bawah ini, okay??

Jom ikut step di bawah…

1.  Click Sini

2.  Pilih mana-mana skin yang korang suka.

3.  Contohnya, saya pilih yang ini.


4.  Lepas tu, korang scroll ke bawah. Then,korang akan Nampak macam ini..

5.  Dah jumpa?okayy bagus, then korang clik dekat kotak yang saya warnakan merah tu...


6.  Tunggu beberapa saat untuk download.



7.  After download, nanti akan keluar macam ini,,

     Korang copy sahaja code tu dan paste dekat blog korang…dah siap..



Semoga berjaya....











Sunday, 25 May 2014

Lirik Lagu - Kau Yang Satu (OST Aku Isterinya)





Aku sanggup berdusta dengan dia
Sanggup mendengar segala hinanya
Asalkan aku dapat bersama dengan mu
Hidupku tak akan serupa lagi
Selepas aku gelapkan hatiku
Agar dapat menikmati sewaktu dengan mu
Cinta yang aku
Sanggup memberi kepada mu
Hanya sewaktu
Benarkan aku untuk bersamamu
Oh sayangku beriku peluang
Janganlah engkau menjauhi dirimu
Dariku kerna kau yang satu
Semoga rakan baikku tak mengerti
Perpisahan ku diam diam idamkan
Supaya aku tidak berasa terlalu kejam
Siapa sebenarnya dalam hatimu
Untukku ataupun untuk si dia
Jangan kau cuba menyangkal perasaanku
Cinta yang aku
Sanggup memberi kepada mu
Hanya sewaktu
Benarkan aku untuk bersamamu
Oh sayangku beriku peluang
Janganlah engkau menjauhi dirimu
Dariku kerna kau yang satu
Benarkan aku untuk bersamamu
Oh sayangku
Woooo ohhhh
Janganlah engkau menjauhi dirimu
Dariku kerna kau yang satu
Woooo ohhhh
Ohhhh ohhh

Lagu : Kau Yang Satu (OST Aku Isterinya)
Artis : Snapshot

video


Lirik Lagu Mytha Lestari – Tentang Mimpiku (Lagu Tema Arti Sahabat)





Aku bermimpi
Tentang hari ini
Disaat kita berdua
Slalu bersama

Dan bila nanti
Kau ingat kembali
Masa-masa inilah
Yang akan kita kenang slalu
Reff:

Kau tak sendiri
Ku selalu bersamamu
Temani aku
Sampai habisnya waktu

Aku berjanji sampai tua nanti
Akan selalu ada jika kau butuh

Dan bila nanti dunia tak mengerti
Berpalinglah padaku
Tempat teraman untuk dirimu

Back to Reff:
Biarkan saja hidup tak mudah
Asal kau selalu ada (selalu ada)

Back to Reff: 2x
Biarkan saja hidup tak mudah
Asal kau selalu ada
Bersamaku..
Bersamaku..
Bersamaku..
Bersamaku..











Background #4 (Line)



http://1.bp.blogspot.com/-PtkXZIv4xwY/U4YCKaon8lI/AAAAAAAAAQE/yGP71faGkHQ/s1600/blue.png


http://1.bp.blogspot.com/-brfrq0O2V2Q/U4YCKdfcGWI/AAAAAAAAAQM/NQhVQE0iLcg/s1600/hijau.png


http://3.bp.blogspot.com/-BpbbIsVaqP0/U4YCKW3LYnI/AAAAAAAAAQI/Ey5q62R8W3o/s1600/kelabu.png


http://2.bp.blogspot.com/-dyETNm7wjdA/U4YCK6EksUI/AAAAAAAAAQU/CLhJPbDZA5s/s1600/orange.png


http://1.bp.blogspot.com/-2UOmXs9vRMc/U4YCLD6vTFI/AAAAAAAAAQY/QH9FVIVml10/s1600/pink.png


http://4.bp.blogspot.com/-wVf9oYKrHjI/U4YCLYa_G-I/AAAAAAAAAQc/0mnkUj428WQ/s1600/purple.png












Background #2 (Love)



http://4.bp.blogspot.com/-aHmvXnkSSoc/U4X2rmHMtkI/AAAAAAAAANk/i0EMg8fn2e0/s1600/back03.gif


http://1.bp.blogspot.com/-UcOLcdBIsH4/U4X2rse9nyI/AAAAAAAAANo/ioFJvaAIbJs/s1600/green.gif


http://1.bp.blogspot.com/-TP5TsoDNauE/U4X2ruTsBkI/AAAAAAAAANw/IsEASCCEVM0/s1600/orange.gif


 http://3.bp.blogspot.com/-Pk3OODtJK-Q/U4X2sZchMuI/AAAAAAAAAOA/pB_Rusx2Ptk/s1600/pink.gif



Friday, 23 May 2014

Lirik Lagu – Let it Go (Disney’s Frozen)



The snow glows white on the mountain tonight,
not a footprint to be seen.
A kingdom of isolation and it looks like I’m the queen.
The wind is howling like this swirling storm inside.
Couldn’t keep it in, Heaven knows I tried.
Don’t let them in, don’t let them see.
Be the good girl you always have to be.
Conceal, don’t feel, don’t let them know.
Well, now they know!
Let it go, let it go!
Can’t hold it back any more.
Let it go, let it go!
Turn away and slam the door.
I don’t care what they’re going to say.
Let the storm rage on.
The cold never bothered me anyway.
It’s funny how some distance,
makes everything seem small.
And the fears that once controlled me, can’t get to me at all
It’s time to see what I can do,
to test the limits and break through.
No right, no wrong, no rules for me.
I’m free!
Let it go, let it go.
I am one with the wind and sky.
Let it go, let it go.
You’ll never see me cry.
Here I’ll stand, and here I’ll stay.
Let the storm rage on.
My power flurries through the air into the ground.
My soul is spiraling in frozen fractals all around
And one thought crystallizes like an icy blast
I’m never going back; the past is in the past!
Let it go, let it go.
And I’ll rise like the break of dawn.
Let it go, let it go
That perfect girl is gone
Here I stand, in the light of day.
Let the storm rage on!
The cold never bothered me anyway…










18 Perkara Yang Perempuan Inginkan Dari Lelaki

1. Beramal soleh
Perempuan mahukan seorang lelaki yang beramal soleh. Mereka mahukan lelaki yang tahu menjaga Rukun Islam, menunaikan solat lima waktu sehari semalam, berpuasa di bulan Ramadhan, menunaikan zakat, dan sentiasa menjaga batas-batas pergaulan di antara lelaki dan perempuan. Mereka juga mahukan lelaki tersebut tidak melakukan perkara-perkara yang diharamkan dalam Islam.
2. Bersikap adil
Yang kedua, perempuan mahukan lelaki yang bersikap adil. Ianya adalah seperti bersikap adil dengan anak-anak, ibu bapa, ibu dan bapa mertua, adik beradik dan rakan-rakan. Sesetengah lelaki hanya mementingkan diri mereka sahaja dan tidak menghiraukan pasangan mereka. Mereka lebih mendahulukan keluarga mereka sendiri tanpa mengambil kisah ahli keluarga pasangan mereka. Perempuan tidak suka lelaki yang bersikap begini.
3. Bertanggung jawab
Lelaki perlu mempunyai sikap yang bertanggung jawab. Tidak kisah samada lelaki itu sudah berkahwin atau pun tidak, dia perlu bertanggung jawab atas setiap apa yang telah dilakukan. Jika dia ada buat salah, dia perlu bertanggung jawab atas kesalahan yang dilakukan itu. Jika dia ada anak, dia perlu bertanggung jawab memberikan nafkah kepada anak-anaknya. Janganlah berlepas tangan dan membiarkan pasangan anda begitu sahaja.
4. Bertolak ansur

Perempuan juga inginkan lelaki yang tahu bertolak ansur. Ada sesetengah lelaki yang tidak ambil peduli langsung perasaan pasangan mereka. Apa yang mereka tahu, perempuan perlu ikut cakap suami. Jangan cakap banyak. Tetapi itulah kesilapan yang sering berlaku. Mereka tidak mahu bertolak ansur dan mendengar pendapat dan cadangan dari perempuan.
5. Ikhlas
Seorang lelaki perlulah iklas dalam perhubungan mereka. Janganlah mereka rasa diri mereka terpaksa untuk menyayangi seseorang. Untuk memastikan sesebuah perhubungan itu kekal, seseorang lelaki itu haruslah mempunyai niat hati yang ikhlas untuk berkawan, berkenalan, dan berkahwin dengan perempuan yang ingin dikahwini.
6. Ingin dimanja
Perempuan mahukan lelaki yang pandai memanjakan diri mereka. Anda pun tahu bahawa perempuan ini memang mempunyai perwatakan yang manja. Oleh itu mereka sangat suka jika anda dapat memanjakan diri mereka dengan cara anda tersendiri.
7. Kasih sayang
Apa maknanya cinta tanpa adanya kasih dan sayang. Perempuan akan merasakan dirinya berada dalam hati seorang lelaki apabila lelaki dapat memberikan kasih sayang dan menyayangi mereka dengan sepenuh hati.
8. Kejujuran
Jujurlah dalam berpasangan. Ianya adalah sangat penting dan sangat dititik beratkan oleh perempuan. Hati perempuan akan remuk apabila lelaki yang mereka sayangi mempunyai perempuan lain di belakang mereka.
9. Rajin
Apabila sudah berkahwin nanti, jangan hanya membiarkan isteri anda melakukan segala kerja rumah. Jadilah seorang suami yang rajin dengan bersama-sama membantu dan menolong si dia dalam mengemas rumah, menyiram pokok bunga, basuh pinggan mangkuk, dan sebagainya. Mereka sangat suka apabila mempunyai seorang lelaki yang rajin membantu mereka membuat kerja-kerja harian di rumah.
10. Romantik
Dan akhir sekali, perempuan inginkan lelaki yang romantik. Mereka sukakan lelaki yang pandai mengambil hati mereka seperti membuat kejutan pada hari ulang tahun perkahwinan, ulang tahun kelahiran atau pada hari-hari yang anda rasakan perlu. Dan perempuan sukakan hadiah. Apa kata anda berikan si dia hadiah sempena ulang tahun kelahiran si dia nanti.
11. Kepercayaan
Perempuan inginkan kepercayaan dari seorang lelaki. Mereka tidak mahu lelaki berprasangka buruk dan fikir yang bukan-bukan tentang dirinya. Berikan kepercayaan kepada pasangan anda agar si dia dapat memberikan kepercayaan pula kepada anda.
12. Kesetiaan
Apa gunanya jujur kalau tidak setia. Anda perlu setia dengan pasangan anda. Tak usahlah mencari yang lain melainkan anda melepaskan dulu pasangan anda yang sedia ada. Lebih baik menjaga hati mereka dengan baik daripada menyakitinya dengan kecurangan anda.
13. Lemah lembut
Perempuan merupakan insan yang penuh lemah lembut. Mereka tidak suka apabila lelaki mengasari diri mereka. Apabila anda bercakap, bercakaplah dengan lemah lembut dan romantik. Kami percaya si dia pasti terpikat dengan kelembutan layanan anda pada dirinya.
14. Memahami
Sering berlaku pergaduhan disebabkan perselisihan faham. Perempuan maksudkan yang lain, tetapi anda menganggap yang lain. Anda perlu faham dengan jelas apakah yang mereka inginkan dari anda. Apabila mereka merungut, tidak bermaksud si dia menyalahkan diri anda. Tetapi si dia ingankan anda mendengar luahan hatinya.
15. Memimpin
Seorang lelaki perlu pandai memimpin. Setelah berkeluarga, lelakilah yang akan memimpin keluarga tersebut. Jika anda tidak pandai memimpin pasangan anda, siapa lagi yang dapat si dia berikan kepercayaan untuk memimpinnya ke syurga Allah?
16. Mempunyai pekerjaan
Bukan bermaksud perempuan adalah insan yang materialistik. Tetapi mereka inginkan kepastian dalam hidup mereka. Mereka mahukan lelaki yang mempunyai pekerjaan supaya mereka dapat bergantung harap dan mempunyai makan dan minum yang mencukupi seperti ketika si dia dijaga oleh bapanya sebelum diijab kabulkan dengan anda.
17. Perhatian
Yang seterusnya, perempuan inginkan perhatian dari anda. Apabila mereka mula bercakap, mereka inginkan anda mendengar apa yang mereka katakan. Mereka mahukan anda memberikan perhatian sepenuhnya kerana mereka hanya dapat meluahkan perasaan dan terlepas dari kesedihan apabila anda dapat mendengar luahan hati mereka dengan teliti.
18. Perlindungan
Perempuan adalah insan yang lemah. Mereka tidak kuat dan mereka memerlukan pertolongan dan perlindungan dari anda. Sebagai seorang lelaki, anda haruslah menjaga dan melindungi pasangan anda daripada sebarang bahaya, ancaman dan memberikan tempat tinggal untuk si dia berteduh dan berlindung.

Copy & Paste Dari Internet..








Rahsia Bulan Kelahiran

JANUARI
  • Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
  • Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
  • Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
  • Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
  • Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
  • Pandai mengambil hati orang lain.
  • Pendiam kecuali telah dirangsang.
  • Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
  • Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
  • Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
  • Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
  • Cukup sayang pada kanak-kanak.
  • Suka duduk di rumah.
  • Setia pada segala-galanya.
  • Perlu belajar kemahiran bersosial.
  • Sifat cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI
  • Berfikiran abstrak.
  • Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
  • Bijak dan pintar
  • Berpewatakan yang mudah berubah.
  • Mudah menawan orang lain.
  • Agak pendiam.
  • Pemalu dan rendah diri.
  • Jujur dan setia pada segalanya.
  • Keras hati untuk mencapai matlamat.
  • Tidak suka dikongkong.
  • Mudah memberontak apabila dikongkong.
  • Suka kegiatan yang lasak.
  • Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
  • Mudah mempamerkan marahnya.
  • Tidak suka benda yang remeh-temeh.
  • Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
  • Sangat berani dan suka memberontak.
  • Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka hiburan dan sukan.
  • Suka benda yang bersifat seni.
  • Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
  • Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
  • Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
  • Belajar untuk mempamerkan emosi

MAC
  • Berpesonaliti menarik dan menawan.
  • Mudah didampingi.
  • Sangat pemalu dan pemendam rasa.
  • Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
  • Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
  • Suka pada kedamaian.
  • Sangat peka pada orang lain.
  • Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
  • Tidak cepat marah dan sangat amanah.
  • Tahu membalas dan mengenang budi.
  • Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
  • Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
  • Suka berangan-angan.
  • Suka melancong.
  • Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
  • Kelam kabut dalam memilih pasangan.
  • Suka dengan hiasan rumahtangga.
  • Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
  • Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
  • Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

APRIL
  • Sangat aktif dan dinamik.
  • Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.
  • Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
  • Punya daya mental yang sangat kuat.
  • Suka diberi perhatian.
  • Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
  • Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
  • Sangat berani dan tiada perasaan takut.
  • Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.
  • Emosi cepat terusik.
  • Cuba kawal perasaan.
  • Kecenderungan bersifat pendendam.
  • Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.
  • Kuat daya ingatan.
  • Gerak hati yang sangat kuat.
  • Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
  • Berpenyakit disekitar kepala dan dada.
  • Sangat cemburu dan terlalu cemburu

MEI
  • Keras hati & tegas.
  • Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
  • Pemikiran yang tajam.
  • Mudah marah apabila tidak dikawal.
  • Pandai menarik hati & perhatian orang lain.
  • Perasaan yang amat mendalam.
  • Cantik dari segi mental & fizikal.
  • Tidak perlu dimotivasikan.
  • Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain.
  • Mudah dipujuk.
  • Bersikap sistematik (otak kiri).
  • Suka berangan.
  • Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu.
  • Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
  • Daya khayalan yang tinggi.
  • Permikiran yang tajam.
  • Pandai berdebat.
  • Fizikal yang baik.
  • Kelemahan sistem pernafasan.
  • Suka sastera, seni & muzik serta melancong.
  • Tidak berapa suka duduk di rumah.
  • Tidak boleh duduk diam.
  • Tidak punya ramai anak.
  • Rajin dan bersemangat tinggi.
  • Agak boros

JUN
  • Berfikiran jauh & berwawasan.
  • Mudah ditawan kerana sikap baik.
  • Berperangai lemah lembut.
  • Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
  • Idea yang terlalu banyak di kepala.
  • Bersikap sensitif.
  • Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
  • Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
  • Bersikap suka menangguh-nangguh.
  • Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
  • Cepat marah & cepat sejuk.
  • Suka bercakap & berdebat.
  • Suka buat lawak & bergurau.
  • Otaknya cerdas berangan-angan.
  • Mudah berkawan & pandai berkawan.
  • Seorang yang sangat tertib.
  • Pandai mempamerkan sikap.
  • Mudah kecil hati.
  • Mudah kena selsema.
  • Suka berkemas.
  • Cepat rasa bosan.
  • Sikap terlalu memilih & cerewet.
  • Kurang mempamerkan perasaan.
  • Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
  • Suka pada barang yang berjenama.
  • Mudah menjadi eksekutif.
  • Kedegilan yang tidak terkawal.
  • Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

JULAI
  • Sangat suka didamping.
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
  • Agak pendiam kecuali dirangsang.
  • Ada harga dan maruah diri.
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
  • Sangat menjaga hati orang lain.
  • Sangat peramah.
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
  • Berjiwa sentimental.
  • Jarang berdendam.
  • Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
  • Tidak suka benda remeh-temeh.
  • Membimbing cara fizikal dan mental.
  • Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
  • Layanan yang serupa terhadap semua orang.
  • Tinggi daya simpati.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
  • Mudah dan rajin belajar.
  • Suka muhasabah diri.
  • Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
  • Suka mendiamkan diri.
  • Suka duduk di rumah.
  • Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
  • Tidak agresif kecuali terpaksa.
  • Lemah dari segi kesihatan perut.
  • Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
  • Minta disayangi.
  • Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
  • Terlalu mengambil berat.
  • Rajin dalam membuat kerja

OGOS
  • Suka berlawak.
  • Mudah tertawan padanya.
  • Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
  • Berani dan tidak tahu takut.
  • Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
  • Pandai memujuk orang lain.
  • Terlalu pemurah & bersikap ego.
  • Nilai harga diri yang sangat tinggi.
  • Dahagakan pujian.
  • Semangat juang yang luar biasa.
  • Cepat marah & mudah mengamuk.
  • Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
  • Sangat cemburu.
  • Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
  • Cepat berfikir.
  • Fikiran yang berdikari.
  • Suka memimpin & dipimpin.
  • Sifat suka berangan.
  • Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
  • Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
  • Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
  • Belajar untuk bertenang.
  • Sikap kelam kabut.
  • Romantik, pengasih dan penyayang.
  • Suka mencari kawaN

SEPTEMBER
  • Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
  • Sangat cermat, teliti & teratur.
  • Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
  • Pendiam tapi pandai bercakap.
  • Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
  • Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
  • Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
  • Sangat sensitif yang tidak diketahui.
  • Seorang yang banyak berfikir.
  • Daya pentaakulan yang baik.
  • Otak bijak & mudah belajar.
  • Suka mencari maklumat.
  • Kawal diri dari terlalu mengkritik.
  • Pandai mendorong diri sendiri.
  • Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
  • Suka sukan, hiburan & melancong.
  • Kurang menunjukkan perasaannya.
  • Terluka hatinya sangat lama disimpan.
  • Terlalu memilih pasangan.
  • Sukakan benda yang luas.
  • Bersistematik

OKTOBER
  • Suka berbual.
  • Suka orang yang sayang padanya.
  • Suka ambil jln tengah.
  • Sangat menawan & sopan santun.
  • Kecantikan luar & dalam.
  • Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
  • Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
  • Sentiasa berkawan.
  • Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
  • Cepat marah.
  • Macam pentingkan diri sendiri.
  • Tidak menolong orang kecuali diminta.
  • Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
  • Tidak suka terima pandangan orang lain.
  • Emosi yang mudah terusik.
  • Suka berangan & pandai bercakap.
  • Emosi yang kelam kabut.
  • Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
  • Suka melancong, bidang sastera & seni.
  • Pengasih, penyayang & lemah lembut.
  • Romantik dalam percintaan.
  • Mudah terusik hati & cemburu.
  • Ambil berat tentang orang lain.
  • Suka kegiatan luar.
  • Seorang yang adil.
  • Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
  • Mudah patah semangat

NOVEMBER
  • Banyak idea dalam perkara.
  • Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
  • Berfikiran kehadapan.
  • Berfikiran unik dan bijak.
  • Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
  • Pemikiran yang tajam.
  • Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
  • Sesuai jadi seorang doktor.
  • Cermat dan teliti.
  • Personaliti yang dinamik.
  • Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
  • Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
  • Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
  • Terlalu degil dan keras hati.
  • Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
  • Tak suka marah kecuali digugat.
  • Mudah ambil berat terhadap orang lain.
  • Pandai muhasabah diri.
  • Cara berfikir yang lain dari orang lain.
  • Otak yang sangat tajam.
  • Pandai mendorong diri sendiri.
  • Tidak hargai pujian.
  • Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
  • Cuba sampai berjaya.
  • Badan yang sasa.
  • Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
  • Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
  • Suka duduk d irumah.
  • Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
  • Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
  • Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
  • Bercita-cita tinggi.
  • Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER
  • Sangat setia dan pemurah.
  • Bersifat patriotik.
  • Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
  • Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
  • Bercita-cita tinggi.
  • Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
  • Seronok bila didampingi.
  • Suka bercampur dengan orang.
  • Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
  • Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
  • Tidak pandai berpura-pura.
  • Cepat marah.
  • Perangai yang mudah berubah-ubah.
  • Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
  • Benci pada kongkongan.
  • Suka berlawak.
  • Pandai buat lawak dan berfikiran logic


Artikel Cinta ini telah dikongsikan bersama oleh saudari Zahra di Forum Tentang Cinta.